מרגש בביה"ח הפסיכיאטרי: כך העגונה נגאלה מכבליה

אבי יעקב 3 Comment on מרגש בביה"ח הפסיכיאטרי: כך העגונה נגאלה מכבליה

בית הדין הרבני בירושלים הגיע למחלקה הסגורה בבית החולים הפסיכיאטרי "איתנים" ופתר בעיית עגינות קשה. בבית החולים איתנים אושפז אדם שבשל מצבו הנפשי לא יכול היה לשחרר את גרושתו מנישואיהם, אך ברגע כושר שנמצא צלול כדי לשלח אותה בידי שליח – איש הרבנות הראשית

בית הדין הרבני צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דייני בית הדין הרבני האזורי בירושלים הגיעו השבוע לבית החולים הפסיכיאטרי "איתנים" יחד עם סופר סת"ם ועדים ושליח והצליחו לפתור תיק עגינות מורכב וסבוך ולגאול עגונה.

מדובר בבני זוג שנישאו לפני ארבע שנים ושנתיים אחרי הנישואין נקלע הבעל למצב פסיכוטי קשה ואושפז במחלקה הסגורה בבית החולים "איתנים" שבהרי ירושלים. לבקשת הכלה הצעירה שגדלה במשפחה מאמצת, החליט בית הדין על חיוב בגט. ניסיונות חוזרים ונשנים של בית הדין הרבני לסדר גט לאישה לא עלו יפה בשל מצבו הפסיכוטי של הבעל שלא אפשר מתן גט מבחינה הלכתית, כל זאת למרות שיתוף פעולה של כל הגורמים, משפחות הצדדים, בית החולים והדיינים כאחד.

חברי בית הדין הרבני עקבו באופן שוטף אחרי מצבו של האיש והיו בקשר רציף עם הצוות הרפואי לבחינת מצבו של הבעל כדי לנסות ולאתר שעת כושר של שפיות, בה ניתן יהיה לסדר גט. כך למשל, בערב פסח האחרון הסתמנה לכאורה שעה קלה של שפיות וראש אבות בתי הדין בירושלים הרב מרדכי רלב"ג מיהר לבית החולים, אולם לאכזבתו התברר כי האיש שוב אינו כשיר וכי לא ניתן להציל את האישה ודמעת העשוקה.

השבוע התקבל מידע מבית החולים לפיו חל שינוי פתאומי לטובה של הבעל. תוך 24 שעות מקבלת העדכון, נתנה הנחיה על ידי הראב"ד הרב רלב"ג השוהה בחו"ל באירוע משפחתי לבצע הכל על מנת לתת מענה בעיתוי הנכון. אב בית הדין הרבני הרב יצחק אושינסקי נרתם למשימה הדחופה, כמו גם המזכיר הראשי, הרב משה ביטון שהשיג צוות גיטין דחוף שכלל סופר סת"ם, שליח ועדים שהצטרפו לדיינים והגיעו למחלקה הפסיכיאטרית הסגורה בבית החולים איתנים בתאום מול הגורמים הרפואיים והסוציאליים.

ברגע של שפיות הבעל מינה שליח, סופר הסת"ם כתב את הגט, וכעבור שעה קלה קיבלה האישה את גיטה ושוחררה מעגינותה כל זאת לפני שקיעת החמה. ראש אבות בתי הדין בירושלים הרב מרדכי רלב"ג שיבח את הרב אושינסקי ואנשי בית הדין הרבני האזורי בירושלים שסייעו במתן הגט.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ואם הוא לא היה נמצא שפוי יותר אף פעם?? חייה של האישה העגונה היו נקברים איתו במחלקה הפסיכיאטרית? היו צריכים לבטל את הנישואים האלה כדי לשחרר אותה ולא לחכות לשעת כושר.

    1. קיום התורה והמצוות, לא תלויים ברגשות או ברצונות.
      תורה היא, ולקיימה אנו צריכים וחייבים,
      אם אי אפשר לתת גט , במצב של אי שפיות, אז אי אפשר. סוף טוב הכל טוב.